Halaman

Isnin, 18 Ogos 2014

SET JAGAAN DALAMAN RUMAH - GET CLEAN

Dalam Shaklee bukan saja khusus untuk makanan tambahan untuk kesihatan. Namun dalam Shaklee juga ada Set Penjagaan Dalaman Kebersihan khas untuk rumah. Ianya terdiri dari Fresh Laundry Concentrate Powder, Soft Fabric Concentrate, Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dan Dish Wash Concentrate. Gabungan 4 rangkaian Set Kebersihan Dalaman Rumah ini dipanggil dalam Shaklee iaitu Get Clean TM khas untuk menjaga kebersihan dalam rumah.

Get Clean TM Shaklee ini berkonsepkan 4 perkara iaitu Selamat, Berkuasa, Mesra Alam dan Bijak.

Fresh Laundry Concentrate Powder

Tahukah Anda? Banyak serbuk dobi mungkin mengandungi perengsa yang boleh diseerap melalui kulit atau sedutan-penyebab biasa alahan. Triethanolamine dodecylbenzenesulfonate adalah seperti merengsa , dan senaraikan bahan berbahaya oleh EPA dan DOT. Sentuhan boleh merengsa dan membakar kulit dan mata, bauan boleh merengsa hidung, tekak dan paru-paru menyebabkan batuk, lelah dan / atau sesak nafas. Kulit berulang kali boleh menyebabkan kekeringan, kegatalan, kerengsaan kronik, dan ruam.

Faedah dan Perbezaan Shaklee :

*Selamat - Hipoalergenik, Tanpa Klorin, Sesuai digunakan untuk semua fabrik yang boleh dibasuh, Tanpa bahan kimia berbahaya.

*Berkesan - Berkepekatan tinggi, 1 aun sudah memadai untuk cucian muatan sederhana, Keberkesanannya yang sama dalam semua jenis suhu, sama ada air sejuk atau panas, Menjadikan pakaian putih lebih putih dan  pakaian berwarna lebih cerah berseri

*Mesra Alam - Ramuan Semulajadi yang mesra alam, Surfaktan bersifat biorosot, Tanpa fosfat, borat dan nitrat, Tanpa bahan perwarna, Bungkusan yang boleh kitar semula, Selamat untuk sistem septik dan pembentungan.

Soft Fabric Concentrate

Faedah dan perbezaan Shaklee :

*Faedah - Dapatkan melembutkan lebih banyak pakatan dengan kos yang rendah, Melembutkan kain, mengurangkan kedutan, Mengurangkan statik berpaut, Membuat menggosok mudah.

*Selamat - Tidak bertoksik, Sesuai untuk semua jenis fabrik yang boleh dibasuh, Tanpa bahan kimia berbahaya, Tanpa gas beracun, pH yang seimbang.

*Berkesan - Berpekatan Tinggi - bagi 64 cucian, Hanya 1/2 aun diperlukan untuk setiap cucian, kurangkan kedutan dan kesan statik.

*Mesra Alam - Ramuan semulajadi, Tanpa Fosfat, Tanpa bahan pewarna, Bungkusan yang boleh dikitar semula, Selamat untuk sistem septik dan pembentangan.

Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate

Tahukah Anda? Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh menganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis nuerotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan. Pekatan Pencuci Super Organik Basic H2 tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Perbezaan Shaklee :

*Selamat - Tidak bertoksik, Tanpa gas beracun, Tanpa bahan kimia berbahaya, Tanpa bahan pewangi , Lembut pada tangan, pH seimbang, Tanpa klorin.

*Berkesan - Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak, Kepekatan berganda - 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air, 2 kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama.

*Mesra Alam - Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa, Biorosot, Tanpa fosfat, Bungkusan yang boleh kitar semula, Tanpa bahan pewarna, Selamat untuk sistem septik dan pembentungan.

Dish Wash Concentrate

Tahukah Anda? Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzesulfonate. Kedua-dua kandungan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata.

Faedah dan Perbezaan Shaklee :

*Faedah - Lembut pada tangan, Semulajadi, berasaskan tumbuh-tumbuhan, Tahan lama kerana kepekatannya, Menjadikan  pinggan bersih berkilau, Hanya beberapa titisan dapat mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki.

*Selamat - Tidak bertoksik, Hipoalergenik, Tanpa Klorin, Lembut pada tangan, pH seimbang, Tanpa bahan kimia berbahaya.

*Berkesan - Amat berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak, Formula pekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak, Buih sabun yang lebih tahan lama.

*Mesra Alam - Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa, Biorosot, Tanpa fosfat, Bungkusan boleh dikitar semula, Tanpa bahan pewarna, Selamat untuk sistem septik dan pembentungan.


Kesimpulan

Saya rasa penerangan yang jelas di atas dapat kita membezakan kebaikan dan keburukan dengan bahan pencuci Shaklee dengan yang sedia ada di pasaran kan. Pilihan di tangan anda sama ada ingin memilih hidup sihat secara semulajadi atau hidup dalam bahan-bahan yang sedia ada yang boleh mengakibatkan kemusnahan dalam kesihatan kita yang panjang.

Untuk dapatkan Set Kebersihan Dalaman Shaklee ini boleh hubungi saya seperti berikut :

Saidah Rahaban
012-8016950 / 016-6719250
Pengedar Bebas Shaklee
Sekitar Sandakan / Kinabatangan / Telupid / Lahad Datu
Seluruh Sabah & Sarawak

Photo: Set Kebersihan Dalaman Rumah

- Fresh Laundry - sabun cuci pakaian
- Soft fabric - Pelembap pencuci pakaian
- Basic H - Pencuci serbaguna
- Dish Wash - Sabun cuci piring

Pembersih dalaman tanpa bahan kimia, tanpa bau,mudah untuk dibilas.

PM / Call / Whatsapp
012-8016950
Saidah RahabanSe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan