Halaman

Jumaat, 20 Jun 2014

Rambut Gugur

Awal bulan ini, seorang lelaki dalam lingkungan 30-an membeli Set untuk Masalah Rambut Gugur. Ada orang tak memandang serius berkenaan rambut gugur ini. Tapi yg seorang ini lain sebabnya dia akan bakal mendirikan rumahtangga. Andu bha, kalau tak mendirikan rumahtangga tak lah ambil peduli ya!

Tahun lalu saya nak cerita masalah suami saya menghadapi masalah rambutnya gugur. Pertama tu fikirkan kena buatan orang sebab yg gugur tu bertompok2 dan bukannya sikit2. Banyak juga lah usaha sudah dibuat. Pergi hospital lah, klinik swasta lah tapi tak ada perubahan, malah semakin banyak gugur. Gugurnya pun kulit kepala tak menampakkan rambut baru akan tumbuh.

Suatu hari dalam bulan hari raya masa tu, adik yg member Shaklee ni bawa lh buku nutrisinya. Terbaca pula tentang masalah rambut gugur. Mula-mula suami kurang yakin. Tapi aku berkeras juga untuk suruh dia cuba. Aku pilihkan dia zinc complex. Sebab itu saja yg murah hehehe....takut kunu nda ngam nah mmg rasa rugi saja beli. 

Selepas 2 minggu suami makan zinc complex, muncul sudah rambut2 baru. Senyum gembira aku, sebabnya ianya berkesan. Kebetulan aku minum ESP juga, aku bancuhkan juga suamiku. Lama kelamaan dalam hampir 3 bulan baru lah nampak lengkap kembali rambut. Alhamdulillah


Apakah Punca-Punca Gugur Rambut ni?

Jawapan yg aku kaji sama dengan jawapan dengan lelaki yg dicerita tadi.

Punca-puncanya adalah dari :
- makanan berminyak
- minyak rambut
- faktor usia
- kesan udara yg kurang sihat

Penyelesaiannya (seperti dalam gambarajah di atas. Tapi kalau nak lagi spesifik & jaga betul2 rambut ni Shaklee juga ada Set Penjagaan Rambut.


Untuk dapatkan Produk Shaklee ni boleh hubungi Pengedar Bebas Shaklee seperti di bawah :-

Sandakan - Saidah (012-8016950), Najier (011-1952 0850), Maykasuma (011-2668 9732)
Lahad Datu - Jalita (017-8671223), Misnah (019-5308576)
KK - Felomina (013-8552994)
Seluruh Sabah & Sarawak - Irman (012-8693236)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan