Halaman

Rabu, 18 Jun 2014

Antara duit & kesihatan

Kalau di bagi pilihan antara duit & kesihatan, pastinya aku pilih sihat. 

Biarlah aku berhabis duit utk dapatkan suplemen utk kesihatan anak2 ku. Dari aku susah hati melihat durang sakit berhari2, tiada selera makan, mata cengkung, masalah itu masalah ini. 

Biarpun gaji suami hanya cukup2, tapi kami tetap usahakan suplemen anak2 adalah yg utama selepas duit bayar kereta & rumah.

Alhamdulillah, tengok Hamzah tadi pagi mengimbaskan memori pada arwah Nurul Syuhadah. Tapi selepas minum mealshake, selera Hamzah kembali mcm biasa, makan banyak, main basikal keliling rumah, main bola, lari ke sana sini.

*sedih bila tengok orang baru anak 1-2 org alasan cakap tak ada duit. Sanggup tgok anak sakit berhari2 & balik2 sakit. Anak tak nak makan ubat pun dipaksa. Bila anak kena tahan di wad baru menangis2. Nah, aku ni adik2 pernah rasa kehilangan anak, rasa2nya mcm langit tu menghempap sama aku. Sudah 5 tahun masih lg dlm fikiran gaya2 arwah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan