Halaman

Rabu, 4 Jun 2014

Pertama kali kenal Shaklee

Saya mula mengenali Shaklee pada Jun 2013. Masa tu aku mengandung anak k-7. Adik ku yg no.2 memberi ku cuba minum mealshakes. Kalau diikut dari kecil aku memang alah kepada susu. Apa saja jenis susu memang tak boleh, sekalipun aku mengandung aku takkkkk boleh minum susu. Minum susu saja confirm beberapa jam kemudian aku akan muntah berak. Sebab tu lah anak2 mengikut macam aku, jadi bila bagi minum susu memang tak boleh.

Berbalik pada cerita macam mana aku boleh terjebak dengan Shakle, beberapa kali adikku cuba beri minum mealshakes sebabnya saya mengandungkan anak k-7 langsung tak boleh makan & minum. Bila makan & minum saja mesti dibuang semua (muntah). Tapiiiii.....untuk mengambil hati saja adikku, aku minum saja setelah beberapa kali cubaan memujuknya. First2 minum tu, ok boleh masuk. Ok yg tu lepas, syukur Alhamdulillah. Tunggu lagi beberapa jam, samada aku akan muntahkannya atau tidak. Beberapa jam tunggu, ok juga.....syukur Alhamdulillah.

Keesokan harinya nak buang air besar, macam senang saja, lancar saja membuang. Dalam hati berkata, apakah ini penangan mealshakes aku minum kelmarin. Ok takpa, hari ini aku cuba minum lagi. Esoknya buang air besar lagi. Eh! macam best saja. Aku dah boleh buang air besar hari2. Siapalah tak senang hati, sebelum ini memang masalah sembelit betul. Dalam 1 minggu boleh dikira berapa kali saja boleh buang air besar. Kadang dalam 1 minggu memang tak boleh buang air besar. Alhamdulillah......thanks to my dear sis Jalita.

Mula dari situlah, bermulalah hidup ku mengenal Shaklee dengan mealshakes. Nak tahu lebih lanjut pasal Mealshakes Shaklee ni? Bah jom Call / Whatsapp saya di no 012-8016950.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan