Halaman

Sabtu, 14 Jun 2014

Kepentingan Protin

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah & hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yg boleh membawa kepada kematian.

Sumber Protin yang lain ialah seperti ikan, daging, ayam, telur, susu dan lain2. Tapi apakah sumber Protin ini kita dapat khasiat zat nutrisinya? Dari cara kita masak saja pun sudah hilang zatnya. 

Sesetengah protin soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yg bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. 

ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kiritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Tahukah anda, Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I.) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I. yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. 

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.


Pengedar Bebas Shaklee
Saidah Rahaban
SID 878416
012-8016950 (Call / SMS / Whatsapp)
016-6719250 (Call / SMS)
COD Sandakan / Kinabatangan / Lahad Datu 
Seluruh Sabah / Sarawak


Tiada ulasan:

Catat Ulasan