Halaman

Sabtu, 21 Jun 2014

Kenapa Aku Pilih Shaklee


Shaklee Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam.

Dari konsep di atas saja kita sudah faham kenapa ramai yang pilih SHAKLEE untuk ubah hidup sihat.

Sebagaimana yang lain2 juga yang sudah mengenali & mengguna produk jenama Shaklee, aku juga tidak terkecuali. Bukan sahaja dijadikan sebagai punca untuk menambah pendapatan TETAPI aku mengguna produknya hanya kerana inginkan kesihatan yang lebih baik dan panjang.

Sejarah hidup ku pun dari kecil aku menghadapi masalah athma atau asma atau ampus atau apa2 lah yang berkaitan dengan kesukaran bernafas. 

Namun, orang kata "Tak kenal maka tak cinta". Bermula dari adik ku no.2 bagi cuba minum mealshake. Aku yang dulu mempunyai masalah sembelit, Alhamdulillah kini tidak lagi. Masalah buasir ku pun sudah tiada juga. Selepas itu aku mencuba lagi ESP kunun untuk cantikkan parut di perut selepas bersalin. Hingga tong k-3 baru lah nampak kesan. Kalau yg lain memang dah cakap tak berkesan pun....

Suami pula pada hari raya 2013 lalu mempunyai masalah rambut gugur yg sangat teruk. Kebetulan adik bawa buku nutrisi Shaklee dan terbaca suplemen yg sesuai untuk rambut gugur ialah Zinc complex. Dalam tempoh 4 bulan baru lah rambut suami pulih sedikit demi sedikit. Alhamdulillah sehingga hari ini rambut suami skrg nampak lebih sihat.

Untuk anak-anak pula, saya bagi Set Kanak-Kanak iaitu Mealshakes, Omegaguard, Zinc complex. Alhamdulillah prestasi anak-anak tahun ini meningkat dari tahun-tahun yg sebelum ni. Perubahan sangat jauh berbanding sebelum anak2 makan suplemen Shaklee.

Walaupun begitu, bab makan ni sekarang saya sangat jaga sudah. Bukan sahaja makanan tambahan mereka cukup, tapi dari segi jenis makanan pun saya sangat memilih. Saya tak galakkan anak2 makan makanan yg kurang berkhasiat seperti makanan ringan, berminyak, fast food. Kalau pun mereka nak makan sangat jarang2 berbanding sebelum ini. Ini kerana saya nak pastikan kesihatan mereka benar2 terjaga. Alhamdulillah anak-anak ikut peraturan ku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan