Halaman

Khamis, 5 Mac 2015

Zinc Complex & ESP - Set Rambut Gugur

Bulan Mac ini bulan promo ESP (Beli 6 Percuma 1 atau Beli 2 tong ESP Diskaun 5%) dan Zinc Complex (Beli 3 Free 1).

Keluar saja Promo ESP & Zinc Complex ini mesti teringat peristiwa rambut gugur suami yang paling teruk dalam sejarah hidupnya. Bila imbas cerita tahun 2013, rambut suami gugur sangat teruk. Kalau gugur sikit-sikit dan boleh tumbuh mungkin tak lah risau sangat, tapi ini gugur sampai licin dan macam tiada tanda-tanda menunjukkan rambut akan tumbuh lagi. Perasaan ku tak sedap, dalam fikiran terfikir yang bukan-bukan. 

Tindakan suami dia pergi ke hospital dan berjumpa doktor. Pertama tu, doktor cakap kena jangkitan kuman dari kucing. Macam mana boleh kena jangkitan kucing, sedangkan kucing tiada di rumah. Kalau pun ada kucing yang curi masuk ke dalam rumah untuk mengejar tikus. 

Pelbagai cara dah dibuat. Ubat cara kampung dibuat juga. Namun usaha tetap tinggal usaha, pulihnya langsung tak ada.

Suami pun hampir putus asa. 

Namun selepas adikku Irman yang bergiat sederhana dalam Shaklee (hanya sekadar untuk makan sendiri, dan tak terniat pun nak jual pada orang lain atau dijadikan bisnis), semasa hari raya 2013 tu lah aku terbaca panduan buku nutrisinya. Bila terbaca masalah rambut gugur, dan baca maklumat tentang kebaikan zinc complex, aku suruh suami cuba.

2 minggu pertama minum zinc complex, Alhamdulillah dah nampak perubahan.Gugur rambut suami dah beransur-ansur berkurangan. Namun masalah rambut baru tumbuh belum lagi nampak kesannya.

Baca balik buku panduan nutrisi Shaklee, baca untuk membina rambut baru ialah ESP. Haaa ESP, tengok harganya memang kena berfikir banyak kali. Tapi untuk kesihatan, tutup mata saja lah. 

Alhamdulillah, rambut bukan sahaja dah mula tumbuh, malah yang tumbuh pun rambut putih dah nampak berkurangan. Wah!!! awet muda si suami.


Nah, jika anda mempunyai masalah ini, boleh hubungi saya Pengedar Bebas Shaklee khusus yang berada di Sabah khasnya di Sandakan, Kinabatangan , Lahad Datu, Telupid : Saidah Rahaban, Pengedar Bebas Shaklee di no. 0128016950 (Whtasapp) atau 0166719250 (Call / sms). 

Atau boleh hubungi pengedar bebas Shaklee yang terdekat seperti berikut :

Sandakan : Aidah  ( 0178975947 )
                   
                   Winna ( 0145592984 ) - Sabah Palm / Beluran

Lahad Datu : Jalita     ( 0178671223)
                   
                       Misnah  ( 0195308576 )

Telupid : Zubaidah ( 0145701586 )
               
               Najier       ( 011-1952 0850 )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan