Halaman

Khamis, 4 Disember 2014

Tips Air Susu Ibu Banyak

Tadi petang hantar Zinc Complex pada seorang prospek di Hospital Sandakan. Baru saja cerita semalam pasal Zinc complex yang berfungsi sebagai menguatkan saf rambut, hari ini dah ada beli. Tapi kali ini bukan untuk rambut tetapi untuk kencing manis. Kannn....dah cakap setiap suplemen Shaklee ini bukan untuk 1 masalah, tetapi pelbagai manfaat dan kegunaannya suplemennya. Cuma dari bergantung kepada kemahiran dan ilmu seseorang pengedar Shaklee itu.

Berbalik kepada tajuk 'Tips mendapatkan Air Susu Ibu yang Banyak'.

Prospek yang beli zinc complex pernah sekali membeli dengan saya Alfalfa Complex untuk isterinya yang ingin mendapatkan air susu yang banyak. Isteri dan anaknya yang baru lahir masih lagi berada di Wad Kanak-Kanak Hospital Sandakan disebabkan masalah kuning anak. Namun, tadi dia sempat memberitahu bahawa ianya tak memberi kesan pada isterinya.

Ok, bila saya tanya berapa kerap isterinya menyusukan anaknya? Jawapannya : JARANG.

Nah, di sini saya nak peringatkan, walau sebanyak mana pun suplemen kah atau pelbagai cara atau kaedah diguna tidak akan berkesan kalau sang ibu jarang menyusukan anaknya. Sekurang-kurangnya sang ibu perlu menyusukan anaknya kerap kali barulah proses pengeluaran air susu dikeluarkan dengan banyak. Ok, Kerap kali di sini bermaksudnya susukan anak selama 1 jam dan rehatkan dalam 1/2 jam dan ulang balik selama 1 jam semula.

Konsep penyusuan ini dipanggil 'SUPPLY & DEMAND'. Semakin kerap dan lama kita menyusukan anak, lebih banyaklah air susu akan terhasil disebabkan demand yang terlalu tinggi.

Selamat Mencuba Tips ini kepada Ibu-Ibu yang menyusukan anak!!! Susu ibu adalah yang TERBAIK untuk anak kita.


Salam Sayang
Saidah - 0128016950 / 0166719250
Kak Long Super Anak Tujuh
Pengedar Bebas Shaklee 
COD Sandakan / Kinabatangan / Lahad Datu / Telupid

*Set Shaklee untuk Ibu Menyusukan : ESP / Vitalea / Alfalfa / Ostematrix / B.complex





Tiada ulasan:

Catat Ulasan