Halaman

Jumaat, 2 Oktober 2015

MANFAAT OMEGAGUARD

Catitan lalu tentang Omegaguard Kak Long dah ceritakan "Kelebihan Omegaguard Shaklee" dan bagaimana ia diproses.

Sekarang mari kita lihat apa Manfaat Utama Omegaguard Shaklee :

- ASID LEMAK 
  
  Omega 3 merupakan asid lemak yang penting dan tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 membantu rembesan prostagladin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS , bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

- MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK

  DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar. Ia EFEKTIF membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Membantu merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, mengekalkan tahap kesihatan trigliseridda dan kolestrol LDL, mengawal obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

- MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI

  DHA adalah nutrien utama otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omegaguard membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

- MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU

  Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, ECZEMA, psoriasis, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupuseryhematosus) dan penyakit buah pinggang.

- MENENTANG KANSER

  Mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi lebih efektif.

- MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI

  Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout.

- MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN

  Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai kepunyaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kanak-kanak yang hiperaktif.



Dapatkan produk Shaklee hari ini dari kami Pengedar Bebas Shaklee yang aktif di Sabah terutama di Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Telupid seperti berikut :

Sandakan : Saidah ( 0128016950 / 0166719250 )
                   
                   Aidah  ( 0128252728 )
                   
                   Winna ( 0145592984 ) - Sabah Palm / Beluran

Lahad Datu : Jalita     ( 0178671223)
                   
                       Misnah  ( 0195308576 )

Telupid : Zubaidah ( 0145701586 )
               
               Najier       ( 011-1952 0850 ) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan