Halaman

Selasa, 9 Januari 2018

Dulu aku ada masalah buang air besar. Dalam seminggu 1-2 kali saja buang air besar. Kadang seminggu tu langsung tak buang air besar.

.
Paling lagi seram kalau masa mengandung. Sampai kena buasir.

.
Suatu hari tu ku terbaca cerita seorang kena tebuk saluran untuk buang najis.

.
Dalam hati ku berdoa semoga aku ditemukan makanan atau ubat yang boleh hilangkan masalah ku.

.
Syukur Alhamdulillah Allah makbulkan doa ku. Tahun 2013 masa aku mengandung anak ku k-7 aku diperkenalkan adikku no. 2 Jalita Rah's Mealshake.

.
Iya Mealshake produk pertama Shaklee ku kenal. Pertama kali adikku beritahu aku tak layan. Adalah juga dalam 2-3 kali adikku pujuk. Sebabnya aku ni memang alah dengan apa saja jenis susu samada susu cair, susu pekat atau susu tepung.

.
Oleh kerana masa mengandung tu pembawaan semasa 3 bulan pertama mengandung aku langsung tak boleh makan minum. Habis semua keluar. 2 kali ditahan di wad sebab kekurangan air.

.
Balik semula pada pertama kali ku minum Mealshake. Hari pertama ku minum , besok paginya aku mudah saja buang air besar tanpa lama menunggu dan buasir ku tak sakit. Minum lagi Mealshake , besoknya pun demikian. Alhamdulillah susu pertama badan ku boleh terima tanpa muntah dan cirit birit tidak seperti susu lain yang pernah ku minum.

.
Dari situlah tahun 2013 bermulanya aku kenal Shaklee. Nanti saya cerita kenapa saya boleh terlibat dalam bisnis Shaklee ok....


#pengamaltegarshakleesejak2013
#sayamakansayajual
#shakleesandakan #shakleesabah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan