Halaman

Khamis, 17 September 2015

ESP - Antara Protin Terbaik

Bila cakap pasal ESP saya memang sangat suka. Sebab apa? Sebabnya inilah susu tepung pertama saya boleh minum ketika berumur 37 tahun iaitu 2 tahun yang lalu. 

Ini disebabkan saya ini sangatlah elergi dengan susu. Iya susu apa pun, nama jenis susu samada susu tepungkah, susu pekat manis mahupun susu cair. Asal minum saja mesti muntah berak. Tapi kalau sangat-sangat nak minum bila nampak orang minum haa memang kena tanggunglah sendiri sakit.

Mula kenal ESP ini, saya memang tak tahu langsung apa bezanya ESP dengan susu yang lain. Tapi, kata orang "Tak Kenal Maka Tak Cinta". Bila minum ESP ini yang ketara sangat perubahan ialah bintik-bintik lemak di bawah mata saya berkurang. Selepas 3 bulan minum ESP ini pula hitam-hitam di celah ketiak dan pangkal paha hilang. Sangat teruja dan bersyukur ditemukan dengan produk Shaklee.

Pagi-pagi segelas ESP saya bancuh akan membuat saya bertenaga sepanjang hari walau macam mana pun banyak kerja saya buat. Rasa kenyang yang lebih lama juga akan terasa. 



Berbalik kepada ESP adalah antara protin yang terbaik. Mengapa ia terbaik? 

Ya, setin ESP ini diproses dari 30kg kacang soya. Kacang soyanya pula dihasilkan "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism). Diproses dengan suhu yang rendah utuk memberikan keaslian kacang soya itu.

Mengapa Protin Penting?

Pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan adalah dari bahan utama Protin. Tisu badan ini merangkumi rambut, kulit, kuku, masalah penghadaman, penghasilan darah dan hormon.

Asid Amino.

Tahu tak protin terdiri daripada 20 jenis asid amino. Setiap satunya menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.


Ingin rasai kecergasan ibu yang mengatur sendiri 7 orang anak yang berusia dari 16 tahun hingga anak yang berusia 5 bulan, cuba hari ini ESP atau Energizing Soy Protein.

Saidah Rahaban
FB : www.facebook.com/saidahrahaban
Kak Long Super Anak Tujuh
0128016950 (whatsapp)
0166719250 (sms/call)
COD : Seluruh Sabah terutama di Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Telupid 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan