Halaman

Rabu, 9 September 2015

Apa itu MLM? Apa Sebenarnya MLM?

MLM adalah ringkasan dari Multilevel Marketing. Shaklee merupakan syarikat pertama yang memperkenalkan sistem MLM ini. Pelan jualan Shaklee adalah program yang unik di mana faedah kewangan dan insentif diberikan sebagai ganjaran untuk pencapaian seseorang sebagai Pengedar Bebas Shaklee.

MLM Shaklee tidak menggunakan model ternama atau artis sebagai Duta Shaklee. Malahan Shaklee memberi kelayakan itu kepada Pengedar Bebas Shaklee untuk menjadi Duta nya. Makanya, siapa yang berusaha dia lah yang mendapat kesannya.

MLM Shaklee memberi juga memberi peluang perniagaan kepada Pengedar Bebas Shaklee itu untuk mengembangkan sayapnya. Justeru insentif juga diberi berdasarkan pencapaian berkumpulan juga.


Namun , bila diberitahu Shaklee ini berasaskan MLM terus ada yang menarik diri. Tanpa memikir kebaikan produknya. Shaklee disalah anggap dan dipandang serong seolah-olah orang yang menjual produk Shaklee ini mencari keuntungan sendiri. 

Hampir 3 tahun saya mengguna produk Shaklee. Paling banyak pun bonus saya terima dalam RM700++. Namun saya tak pernah berputus asa. Bukan wang saya mahu, tetapi kesihatan yang baik yang saya cari. Alhamdulillah, produk Shaklee buat saya dan keluarga lebih sihat dari dulu. 

Berkongsi kebaikan kepada orang lain adalah satu pahala kan. Jadi jangan anggap Shaklee sebagai MLM untuk memberi kekayaan kepada orang lain. Tapi produk Shaklee adalah MLM yang berasaskan kepada kesihatan dan memberi peluang untuk sendiri mencapai kelebihan dari segi kewangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan