Halaman

Isnin, 16 April 2018

Sejarah Bagaimana Kami Sekeluarga Kenal Shaklee

Bermulanya kami sekeluarga kenal Shaklee ni dari kisah adik lelaki ku Irman Rahaban yang mana anak sulungnya Farhan selalu sakit pada tahun 2013. Boleh dikatakan setiap bulan anaknya dibawa ke klinik. Setiap bulan ya.


Bila setiap bulan sakit tu, ibu bapa manalah yang tak risau kan. Sampai macam-macam susu yang dibeli kununnya untuk naikkan berat badan anaknya. Tapi jangankan berat badan naik, malahan macam-macam penyakit lagi singgah.


Macam-macam petua dibuat pun tak juga berkesan.


Sehinggalah adikku Jalita Rah's mencadangkan kepada adikku Irman beli Set Shaklee khas untuk kanak-kanak. Adikku pun tanpa banyak soal, pergi HQ Shaklee yang mana dekat juga dengan tempat tinggalnya dia beli Mealshake dan Omegaguard.


Alhamdulillah, bulan pertama anaknya minum Mealshake dan makan Omegaguard ni anaknya tak sudah sakit ya. Itu perubahan yang paling ketara kepada anaknya Farhan.


Selepas itu , barulah pelan-pelan Farhan berselera untuk makan. Sampailah sekarang Farhan sudah berumur 6 tahun.


Selepas itu dan kini sudah 5 tahun, adikku Irman dan kami sekeluarga masih kekal dengan Shaklee. Isterinya pun diberinya makanan tambahan Shaklee ni Set Mengandung dan sampailah berpantang sampailah menyusukan anak dan kini sampai anak yang k-3 yang comel-comel dan sihat. Alhamdulillah.


Kesimpulannya , apakah hidup kita hari ini apa yang kita makan cukup dengan Nutrisi? Malahan kita hanya fikirkan kerja tanpa memikirkan makanan yang anak makan cukup dengan Nutrisi? Malahan ada ibubapa yang mahu senang bagi saja makanan yang sedia ada. Bagi saja makanan yang kita rasa mudah tanpa memikirkan kesan yang akan datang sehinggakan akan menyusahkan bukan saja anak tapi diri sendiri sebagai ibu bapa.


Sekian perkongsian dari ibu yang sangat perihatin dengan tahap kesihatan yang sangat membimbangkan kepada anak-anak zaman kini. 😢😢😢

#pengamaltegarshaklee2013
#shakleesabah #shakleesandakan #shakleelahaddatu #shakleetelupid #shakleebeluran

📱Call / Whatsapp 0128016950

#setkanakkanak
#setmengandung
#setberpantang
#setmenyusukananak
#setgastrik
#setbuasir
#setsembelit
#setdiabetes
#setawetmuda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan