Halaman

Ahad, 23 Oktober 2016

Assalammualaikum....

Sejak akhir ini sana sini Kak Long dengar ada saja yang meninggal. Meninggal di saat umur masih muda dan meninggalkan anak-anak yang kecil.

Bila dengar ini rasa sedih dan teringat kisah diri sendiri pada tahun 2005. Tahun itu sampai 2 kali Kak Long masuk wad. Kali pertama bulan Februari. Ditahan sebab sakit paru-paru berair. Kali kedua pula bulan Oktober. Ditahan sebab masalah hati bengkak.

Kawan-kawan yang dulu sama-sama sakit ada yang sudah dijemput Illahi juga. Kak Long pula bersyukur masih dipinjamkan Allah umur sehingga ke hari ini.

Semua ini atas doa dan usaha diri sendiri dan keluarga. Kata-kata semangat dari keluarga dan diri sendiri itu sangat penting. Ada berkata roh kita ini bertahan disebabkan semangat yang kuat. Mungkin ada benarnya. Sebab Kak Long sendiri rasa dan kekuatan semangat tu lahir dari dorongan dan sokongan ahli keluarga. Ingin melihat anak-anak membesar di depan mata.


Akhir kata, Kak Long mengingatkan pada diri sendiri dan pembaca agar sentiasa mengingati mati. Mengapa kita hidup. Apa tujuan kita hidup. Bila sakit cari penawar atau ubat. Minta pada Allah diberikan umur yang panjang dan diberkati. Inshaa Allah.....Aamiinn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan