Halaman

Ahad, 7 Februari 2016

HIDUP MEMBAHAGIAKAN ORANG LAIN

Assalammualaikum dan selamat pagi Ahad!!!

Selamat berhujung minggu dan sesuai sangatlah minggu cuti persekolahan. Lama tak bersiaran dalam blog Kak Long ini. Sibuk memanjang bila musim anak-anak bersekolah. Lebih-lebih lagi bila baru-baru ini ada majlis perkahwinan sepupu sebelah bapa di rumah mama bapa.

Walaupun kami adik-beradik ramai, sumber kewangan keluarga dari hasil tangkapan laut bapa ke laut, namun mama dan bapaku mau juga mengadakan majlis sederhana untuk persandingan sepupu ku itu. Kata mama ku "Aku ni hanya mampu menanam budi. Kalau orang ingat Alhamdulillah, tak diingat pun Alhamdulillah. Apa yang penting boleh aku bawa jadi bekalan untuk di akhirat nanti".

Begitulah orang tua ku menjaga silaturrahim dan kasih sayang adik-beradik bapaku. Sebagai isteri kepada anak tua , mama ku selalu menjaga hati ipar-iparnya dan  biras-birasnya serta anak-anak buahnya samada sebelah suami mahupun sebelahnya.

Bukan itu saja, mama ku akan berusaha untuk menunaikan kehendak kami adik-beradik seramai 13 orang. Jadinya kalau kami 13 orang ni lain-lain selera, makanya mama akan menyediakan juga 13 juadah mengikut selera anak-anaknya juga.

Semoga Allah merahmati kedua ibu-bapaku, ditempatkan dalam syurga, dikurniakan kesihatan yang  baik, panjang umur, murah rezeki, dibebaskan dari seksa azab kubur, diangkat amalan mereka oleh Allah bersama orang-orang solihin...Aaminn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan